مسینو

صنایع تولیدی مسینو

تولیدکننده برتر ظروف مسی دست ساز در ایران 

ظروف مسی نانو شده

ظروف مسی نانو شده یعنی چه؟

ظروف مسی نانو شده یعنی چه؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی که برای خرید مس به فروشگاه های معتبر مراجعه می کنند با آن مواجه خواهند شد. چون در این فروشگاه ها بهترین نمونه های ظروف مسی که به مشتریان پیشنهاد می شود نمونه ی نانو شده ی آن می باشد.
در این مقاله با ما همراه باشید تا با تعریف ظروف مسی نانو شده، چگونگی انجام نانو بر روی مس و همچنین مزایای آن ها آشنا شوید.

نانو کردن ظروف مسی

به فرایندی که در پی آن ماده ای حاوی ذرات نانو به سطوح ظرف زده می شود، نانو کردن ظروف مسی گویند.
گفتنی است که این فرایند تنها روی ظروفی که رنگ اصلی مس را دارند، انجام می گیرد. با نانو کردن ظروف مسی یک پوشش روی آن قرار می گیرد که بسیار نازک و با طول عمر بالاست.

چرا نانو مانع سیاه شدن مس می شود؟

مس دارای خاصیت اکسید شدن است از اینرو پس از مدتی قرار گرفتن در معرض هوا با اکسیژن ترکیب شده و درخشش زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. نانو کردن مس مانند یک لایه محافظتی عمل کرده و از بروز این مشکل جلوگیری می کند. به همین دلیل گویند نانو کردن مانع از سیاه شدن مس می شود.

از دیگر ویژگی های ظروف مسی نانو شده نسبت به نمونه ی معمولی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. جلوگیری از زنگ زده شدن ظروف، پس از مدتی قرار گرفتن در محیط
  2. افزایش طول عمر ظروف مسی
  3. بر جای نماندن جای انگشتان و لکه های آب پس از شستشو ظروف
  4. افزایش چند برابری جلوه و زیبایی ظروف
  5. جلوگیری از تغییر رنگ ظروف مسی
  6. آسان تر شدن تمیز کردن ظروف

قیمت ظروف مسی نانو شده

قیمت ظروف مسی نانو شده با توجه به مزیت های زیادی که نسبت به ظروف مسی معمولی دارد بالاتر است، اما این تفاوت قیمت فرق چندانی با قیمت ظروف مسی بدون نانو ندارد. برای اطلاع از قیمت ظروف مسی نانو شده، معمولی و آبکاری مجموعه مسینو کافی است به صفحه ی فروشگاه ما مراجعه نموده و یا از طریق تماس با ما درخواست کاتالوگ و لیست قیمت محصولات را اعلام نمایید.
برای اطلاع از طرح های تخفیف و جشنواره های فروش پیج اینستاگرام مسینو را دنبال کنید.

ظروف مسی نانو

آیا ظروف مس سفید نیاز به نانو دارند؟

ظروف مسی سفید در نمونه های قلع کاری شده مس هستند، این ظروف نیاز به نانو شدن ندارد زیرا فلز قلع خود همانند یک لایه  محافظتی برای مس عمل می کند.
گفتنی است که درون انواع ظروف مسی که برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد به طور کامل قلع کاری می شود، زیرا نبود قلع موجب ترکیب شدن مس با غذا شده و حجم زیادی از آن در فرد ایجاد مسمومیت می کند.  

آیا می توان کلیه ظروف مسی را نانو کرد؟

به طور کلی تنها ظروف مسی که رنگ اصلی فلز مس را دارند نانو می شوند از اینرو ظروف مسی کروم شده و قلع کاری شده نانو نمی شوند.
لازم به ذکر است که از ظروف رنگ اصلی مس تنها ظروفی نانو می شوند که در معرض مستقیم حرارت قرار نگیرند، زیرا نانو در برابر حرارت مستقیم از بین می رود.