مسینو

صنایع تولیدی مسینو

تولیدکننده برتر ظروف مسی دست ساز در ایران 

آیا ظروف مسی تغییر رنگ می دهد ؟

آیا ظروف مسی تغییر رنگ می دهد؟

در پاسخ به این سوال که آیا ظروف مسی تغییر رنگ می دهد ؟ باید گفت بله در صورتی که از لایه های محافظتی بعد از تولید ظروف مسی استفاده نشود؛ تغییر رنگ می دهند.  
در این مقاله با ما همراه باشید تا با دلیل تغییر رنگ ظروف مسی، راهکارهای جلوگیری از تغییر رنگ و همچنین سیاه شدن ظروف مسی آشنا شوید.

دلیل تغییر رنگ ظروف مسی چیست؟

دلیل تغییر رنگ ظروف مسی چیست؟

دلیل تغییر رنگ ظروف مسی بعد از مدتی استفاده به رنگ متمایل به سبز چیست ؟
همانطور که می دانید مس خاصیت اکسید شدن دارد، بنابراین پس از قرار گرفتن مدتی در برابر اکسیژن موجود در هوا و یا رطوبت اکسید شده و تغییر رنگ می دهد.

اکسید شدن در اکثر فلزات اتفاق می افتد اما بر خلاف فلز مس که فرایند اکسید شدن موجب افزایش مقاومت فلز می شود، در مابقی فلزها موجب از بین رفتن آن ها می شود.اما با این وجود تولید کننده ها به دنبال راهکارهایی هستند که ظرف مس زیبایی و درخشش اولیه خود را مثل روز اول داشته باشند. زیرا در این صورت همزمان با جلب رضایت خریدار، این موضوع به عنوان یک پوئن مثبت موجب می شود عرضه و تقاضای مس در بازار زیاد شود و از این طریق می توان مدل های متنوعی از ظروف مسی را تولید و به بازار عرضه کرد.

منظور از مدل های متنوع در بند فوق انواع ظروف مس پخت و پز، آشپزخانه، سرو و پذیرایی، دکوراتیو و… می باشد.

  • ظروف دسته پخت و پز شامل انواع تابه ها و دیگچه ها می باشند که در شرکت مسینو در نمونه ترکیبی سنگ و مس نیز تولید می شوند.
  • ظروف آشپزخانه شامل محصولاتی مانند بانکه های جا حبوباتی، جاشکری، شیرجوش و… است که نمونه های ترکیبی شیشه و مس در جاشکری مسینو موجود است.
  • ظروف سرو و پذیرایی شامل انواع میوه خوری، شیرینی خوری در نمونه های پایه دار بدون پایه، انواع کاسه در سایزهای مختلف، دیس و فلت، پارچ و لیوان، اردور خوری، سرویس چای و… هستند که بیشترین تنوع را می توان در این بخش دید.
  • ظروف دکوراتیو نیز شامل انواع اکسسوری، گلدان، جاشمعی و آینه می باشد.

نانو کردن و قلع کردن ظروف مسی

نانو کردن و قلع کردن ظرف مس دو راهکاری است که تولید کننده ها برای جلوگیری از اکسید شدن فلز مس به کار می گیرند.

منظور از نانو کردن ظروف مسی این است که یک لایه محافظتی (روکش آنتی اکسیدان) بر روی ظروف مسی قرار می دهند. انجام اینکار تغییر در رنگ فلز مس ایجاد نمی کند و تنها مزیت آن این است که ظرف برای مدت زمانی طولانی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد بدون اینکه درخشش و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد.  

گفتنی است که نانو فقط روی ظروف مسی انجام می شود که رنگ اصلی فلز مس را دارند.

برای آنکه ظروف نانو شده بتوانند مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار بگیرند نیاز است که:

  1.  شستشوی آن ها با ماشین ظرف شویی انجام نشود.
  2. شست و شوی آن ها با آب گرم و اسکاج نرم انجام شود.
  3. پس از شست و شو ترجیحا با دستمال نخی خشک شود.

قلع کردن سطح بیرونی و درونی ظروف مسی یکی دیگر از راهکارهایی است که از اکسید شدن فلز مس جلوگیری می کند. ظروف قلع شده که به ظروف مسی تمام سفید معروند این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند زیرا ظروف مسی سفید نمونه های مدرنی از ظروف مسی هستند که امروزه برای خرید جهیزیه عروس بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

قلع کردن درون دیگچه های مسی و سایر ظروفی که برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند از دیرباز تاکنون در کلیه ی واحدهای تولیدی در حال انجام است. زیرا اینکار از ورود حجم زیادی از مس به درون غذا جلوگیری کرده و موجب می شود فرد دچار مسمومیت به علت وارد شدن حجم زیادی از مس به بدن نشود.

علت سیاه شدن ظروف مسی پخت و پز

علت سیاه شدن ظروف مسی پخت و پز

ظروف مسی که برای برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند پس از مدتی سیاه می شوند، علت سیاه شدن این ظروف قرار گرفتن در برابر حرارت مستقیم برای مدت زمان طولانی است.
برای آنکه ظروف مسی پخت و پز سیاه نشوند یا روند سیاه شدن آن ها بسیار کند شود:

  1. ظرف مسی خالی را روی شعله گاز قرار ندهید.
  2. شعله گاز کم باشد، این موضوع همزمان با اینکه موجب دیر سیاه تر شدن ظرف می شود، جا افتادن بهتر غذا را به دنبال دارد.

بهترین ظروف مسی موجود در بازار

بهترین ظروف مسی موجود در بازار

بهترین برند تولید کننده ظروف مس موجود در بازار که کیفیت ظروف مسی کاملا استاندارد و نمونه ای دارد، ظروف مسی مسینو می باشد.

ظروف تولیدی شرکت مسینو از شمش مس با درصد خلوص 99/99 درصد تولید می شود و کلیه ظروف ضخامت و استاندارد کاملا مناسبی دارد. ضمن اینکه ظروف با روکش نانو به بازار عرضه می شوند و ظروف تمام سفید نیز با بهترین نوع قلع توسط متخصص قلع کاری سفید شده و به بازار عرضه می شود.
گفتنی است که ظروف مسینو چون به صورت تمام دست ساز و چکشی تولید می شوند درخشش و زیبایی منحصر به فردی داشته و به دلیل دارا بودن سبک طراحی های متنوع می تواند در محیط های مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار بگیرد.

جدیدترین ظروف تولیدی مسینو

یکی از جدید ترین مدل های تولیدی برند مسینو ظروف مسینو دیزاین می باشد، این نمونه ظروف با طرح چکش کاری جدید با روکش رنگ کوره ای تولید شده و به بازار عرضه می شود.
این روکش ها ماندگاری بالایی داشته و به دلیل تولید در سبک مدرن کاملا خاص و منحصر به فرد بوده و توانسته به جایگاه خوبی در بازار دست پیدا کند.
ظروف مدرن برند مسینو دیزاین در نمونه های پارچ و لیوان، کاسه در سایز های متنوع، بشقاب، سالاد خوری، شیرینی خوری و میوه خوری تولید شده اند.
روکش رنگ این نمونه در نمونه ی ساده برای طرح چکشی ظرف و نمونه ی خط دار رنگی برای طرح ساده ظرف می باشد.

آیا ظروف مسی تغییر رنگ می دهد ؟